PDA

Ver la Versión Completa : Respuesta del DVLA.

charly83
05-nov-2009, 20:01
Buenas foreros,

Simplemente que os voy a poner debajo una informacion que seguramente a muchos foreros os interesa, y al final pondré una cuestion porque tengo una pequeña duda.

Primera Respuesta:

I have provided a detailed list of driving licence categories that may be found on your licence and what these categories may allow you to drive.

Motorcycles:

Category A - Motorcycles up to 25kW (33bhp) and a power to weight ratio not exceeding 0.16kW/kg. Motorcycle combination with a power to weight ratio not exceeding 0.16kW/kg (minimum age 17).

Category A - Any size motorcycle with or without a sidecar (minimum age 21*).

Category A1 - Light motorcycles with a cubic capacity not exceeding 125cc and a power output not exceeding 11kW (14.6bhp) (minimum age 17).

Category P - Mopeds with an engine capacity not exceeding 50cc and a maximum design speed not exceeding 50km/h (minimum age 16).

*Age 21 if the rider passed the test for large motorcycles as part of the Direct Access

scheme, or two years from the date of test pass if the rider passed the test on a standard A motorcycle (power output up to 25 kW (33 bhp) or a power to weight ratio not exceeding 0.16kW/kg.)

Three or four wheeled light vehicles:

Category B1 - Motor tricycles / quadricycles, three or four wheeled vehicles with an unladen weight not exceeding 550kg (minimum age 17*).

Cars with and without trailers:

Category B - Motor vehicles with a MAM not exceeding 3500kg having not more than eight passenger seats with a trailer up to 750kg. Combinations of towing vehicles in category B and a trailer, where the MAM of the combination does not exceed 3500kg and the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle (minimum age 17*).

Category BE - Combinations of vehicles consisting of a vehicle in category B and a trailer, where the combination does not come within category B (minimum age 17).

*Age 16 if you are currently getting Disability Living Allowance at the higher rate

(mobility component)

Medium sized vehicles with or without trailers:

Category C1 - Vehicles between 3500kg and 7500kg with a trailer up to 750kg (minimum age 18*).

Category C1E - Combinations of vehicles where the towing vehicle is in subcategory C1 and its trailer has a MAM of over 750kg provided that the MAM of the combination thus formed does not exceed 12000kg and the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle. (If you passed your category B test prior to 1.1.1997 you will be restricted to a total weight not more than 8250kg)(minimum age 21*).

*Age 18 if combination weight is under 7500kg.

Large vehicles with or without trailers:

Category C - Vehicles over 3500kg with a trailer up to 750kg (minimum age 21*).

Category CE -Vehicles over 3500kg with a trailer over 750kg (minimum age 21*).

*Age 17 if member of armed forces

*Age 18 if member of the young drivers scheme

Minibuses with or without trailers:

Category D1 -Vehicles with between nine and sixteen passenger seats with a trailer up to 750kg (minimum age 21*).

Category D1E - Combinations of vehicles where the towing vehicle is in subcategory D1 and its trailer has a MAM of over 750kg, provided that the MAM of the combination thus formed does not exceed 12000kg, and the MAM of the trailer does not exceed the unladen mass of the towing vehicle (minimum age 21*).

Buses with or without trailers:

Category D -Any bus with more than eight passenger seats with a trailer up to 750kg(minimum age 21*).

Category DE - Any bus with more than eight passenger seats with a trailer over 750kg (minimum age 21*).

*Age 17 if member of armed forces

*Age 18 while learning to drive or taking a passenger carrying vehicle (PCV) test; or

not engaged in the carriage of passengers; or after passing a PCV test when:

• driving on a regular service where the route does not exceed 50km

• driving a PCV constructed to carry no more than 16 passengers

• the vehicle is operated under a public service vehicle (PSV) operator's licence or

permit

Other categories:

Category F - Agricultural tractors (minimum age 17*)

Category G - Road rollers (minimum age 21**)

Category H - Tracked vehicles (minimum age 21***)

Category K - Mowing machine or vehicle controlled by a pedestrian (minimum age

16)

Category P - Mopeds (minimum age 16)

*Age 16 for tractors less than 2.45m wide, it must only pull trailers less than 2.45m

wide with two wheels, or four close-coupled

**Age 17 for small road-rollers with metal or hard rollers, they must not be steam

powered, weigh more than 11.69 tonnes or be made for carrying loads

***Age 17 if the MAM of the tracked vehicle does not exceed 3500kg.

La Segunda Respuesta: ( Sobre el BTP).

I can confirm that if your Spanish licence shows category DE you are entitled to drive passenger carrying vehicles of any size.

Mis dudas:

Una por curiosidad - ¿Alguien entiende que es la categoria BE?.

Otra por necesidad - ¿Alguien puede explicarme a que se refieren con la respuesta sobre el BTP, que ellos me escribieron?. Yo no entiendo eso del DE, ni que es eso en nuestro pais.

Espero que todo esto pueda ayudar a mucha gente, y poder resolver esos 2 ultimos puntos para completar el puzzle.

Un Saludo.

Carlos.

*Annetta*
05-nov-2009, 20:33
Una por curiosidad - ¿Alguien entiende que es la categoria BE?.

Otra por necesidad - ¿Alguien puede explicarme a que se refieren con la respuesta sobre el BTP, que ellos me escribieron?. Yo no entiendo eso del DE, ni que es eso en nuestro pais.

La categoría BE (B+E) es un vehículo de categoría B + un remolque de más de 750 kg.

¿Qué les preguntaste exactamente sobre el BTP? Lo que te dicen es que si en tu carnet de conducir "apañó" pone que tienes el D o el DE (o D+E, ¿te suena más así? vehículo de categoría D + remolque de más de 750 kg), puedes conducir los vehículos de pasajeros que te de la gana. ¿Preguntaste sobre autobuses o algo?

charly83
05-nov-2009, 20:43
HoLa Annetta,

Gracias por esa aclaracion, sobre lo que me preguntas, mira les puse esto:

BTP = In this case I am not sure about what is the equivalence.I don´t know either if it would be PCO or PSV. I think that PCO, because with this driver license in my country, I can drive ambulance,taxi, limousines, executive cars, and maybe some vehicle more what now I don´t remenber all of them.

Pero como bien dices, o me entendieron mal, o sino no se a que vino esa respuesta, pero cada vez estoy mas perdido que un burro, y sin saber que poner para arrancarme a buscar trabajo. Hay no sabia yo, que estoy me llevaria mas tiempo.

Saludos.

alonsiko
08-nov-2009, 15:42
Hola Charly.
Ese problema que tienes también lo pase yo.
Yo te recomiendo que si quieres trabajar en algo de conductor cambies el carnet español por el ingles, cuesta bastante poco, sólo tiene que ir a un post oficce y que te den un formulario que ahora no me acuerdo, creo que por el foro lo pone por algún sitio, rellenas el formulario ,envías tu carnet ,creo que eran 50 pounds y ya esta.
Esta claro que no es necesario cambiarlo, puedes conducir con el carnet español, pero te abrirá muchas puertas en lo profesional tenerlo.
A mi me abrió muchas puertas cambiarlo, les enseñaba mi carnet español y ponían unos caretos.

melondoner
08-nov-2009, 16:38
alonsiko, qué buena tu foto jaja